ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تابستان گرم درراه است | اوج گرما تا نیمه مردادماه

  • کد خبر: ۱۱۴۲۴۰
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
تابستان گرم درراه است | اوج گرما تا نیمه مردادماه
رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با اشاره به این که ایران به دلیل شرایط اقلیمی به طور کلی تابستان گرمی را تجربه می‌کند، اظهار کرد:از نیمه تیر ماه تا نیمه مردادماه دمای هوا یک درجه بیش از حد نرمال خواهد بود و سیستم‌های بارندگی نیز نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، احدوظیفه درباره میزان افزایش دما در تیرماه اظهار کرد: اوج گرما و افزایش دما در نیمه دوم تیرماه تا ۱۵ روز اول مردادماه اتفاق می‌افتد چرا که روز‌ها طولانی و میزان تابش آفتاب قابل توجه است و در این مدت انرژی بسیاری ذخیره و در نتیجه جو گرم می‌شود.

وی افزود: دمای هوای تابستان در سال جاری نزدیک به نرمال است البته به معنای خنک بودن هوا نیست. به‌طور کلی ایران و شهر‌هایی همچون تهران به دلیل شرایط اقلیمی تابستان گرمی را تجربه می‌کنند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی ادامه داد: میانگین دمای کشور در طول تابستان یک درجه بیش از حد نرمال است. به‌طور کلی اگر میانگین دمای امسال را با میانگین ۳۰ سال گذشته مقایسه کنیم، یک درجه گرم‌تر خواهد بود.

به گفته وی، غیر از میانگین کشوری، در منطقه غرب کشور و استان‌هایی همچون خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و همدان - که درحاشیه زاگرس قرار دارند - این میزان تغییر دما می‌تواند بین یک تا دو درجه گرم‌تر از نرمال باشد. دما به طور دائمی در این مناطق بالا نیست، ولی میانگین دما بالا است.

وظیفه ادامه داد: سال گذشته نیز دمای هوا یک درجه بیش از نرمال بود و امسال نیز شرایط دمایی هوا مشابه تابستان سال گذشته است.

وی درباره بارندگی‌های کشور در فصل تابستان اظهار کرد:بارندگی‌ها در شمال کشور و سواحل شمال و شمال آذربایجان نسبت به نرمال کمتر است و طی شش هفته آینده که اوج گرمای تابستانی است، سیستم‌هایی که از شمال عبور می‌کنند و موجب بارندگی در  سواحل شمالی و مناطق شمالی آذربایجان می‌شوند امسال ضعیف‌تر خواهند بود.

وظیفه در پایان گفت: در تابستان بارندگی چندان زیادی مورد انتظار نیست. بارش‌های تابستانی در ایران کمیت زیادی ندارند و چندان نیز گسترده نیستند و تنها به جنوب شرق و نوار شمالی محدود می‌شوند. این بارش‌ها نیز به صورت توفان‌های تندری در بعد از ظهر‌ها رخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود بارش‌های نوارشمالی و سواحل شمالی کشور و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی تابستان امسال نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->